Kriterier

Samtliga tävlingsbidrag bedöms utifrån idé och kreativ höjd av vår kvalificerade jury bestående av de främsta personerna inom ljud, reklam och kommunikation.

Längd på spoten: 5–60s (med jämna fem sekunders-intervaller.)

Tävlingsbidraget måste antingen ha sänts på svensk FM-radio under 2024 eller vara unikt skapat för Radiospotcupen.

För det fall tävlingsbidraget sänts på svensk FM-radio under 2024 måste tävlingsdeltagaren styrka detta genom att ange datum och radiostation[er] där bidraget sänts under 2024.

Tävlingsbidragen måste ha en verklig avsändare som uppdragsgivare, samt ha uppdragsgivarens godkännande till medverkan i Tävlingen.

Tävlingsbidraget skall vara skapat och producerat av reklambyråer och underleverantörer vars bolag har säte i Sverige.

Tävlingsbidraget måste vidare uppfylla Viaplay Group Radio och Bauer Medias ljudspecifikationer för att godkännas: Se ljudspecifikationer här

Tävlingsbidraget ska laddas upp i form av en ljudfil (WAV) tillsammans med manus för o ljudfil, samt information om arbetsgrupp hos reklambyrå, uppdragsgivare och eventuellt produktionsbolag.

För kompletta tävlingsregler klicka här.

Joakim Khoury
Joakim Khoury
Creative Director
ÅkestamHolst
Anna Chrona
Anna Chrona
Communications Director
Bauer Media Sweden
Lotta Westerberg
Lotta Westerberg
Brand activation manager
Svenska Spel
Hanna Belander
Hanna Belander
Marknadschef
Nordax Bank
Josephine Wallin Ankarstrand
Josephine Wallin Ankarstrand
Senior Art Director
Nord DDB
Malin Wikerberg
Malin Wikerberg
Copywriter & Konceptstrateg
Garbergs Malmö
Regina Petterson
Regina Petterson
Sales Manager
Viaplay Group Radio
Pontus Ekström
Pontus Ekström
Copy
KING
Markus Bjurman
Markus Bjurman
Creative Director
BBDO Nordics