Om Radiospotcupen

Radiospotcupens syfte är att uppmärksamma och belöna Sveriges mest kreativa radioreklam.

Vinnaren får en radiospotkampanj i Viaplay Group Radio och Bauer Medias radiokanaler till ett totalt värde av 300 000 kr.

Antal tävlingsplatser: 16

Anmälningsavgiften: 20 000 kr ex moms/ tävlingsbidrag. Det är tillåtet att tävla med flera bidrag, vilket då resulterar i motsvarande antal anmälningsavgifter.

I anmälningsavgiften ingår: Anmälningsavgift till Guldäggets kategori Audio.
Vi tillämpar “först till kvarn-principen”, vilket innebär att när dom 16 tävlande platserna är anmälda och betalda stängs anmälningsfönstret.

Anmälan stänger: När det 16:e bidraget inkommit dock senast den 24 oktober
Bidraget faktureras i samband med anmälan av bidraget.

Tävlingen pågår mellan 13 nov–6 dec

Respektive tävlingsbidrag sänds minst en gång i Viaplay Group Radio och Bauer Medias radiokanaler under tävlingsperioden.

Bidragen för varje omgång sänds i reklambreak i våra radiokanaler mellan 08:00–09:00. Omgångens vinnare sänds i reklambreak i våra radiokanaler mellan 16:00–17:00.

Vinnaren presenteras: 6 december i reklambreak i våra radiokanaler mellan kl 16:00–17:00

Bakom tävlingen står Flickorna Larsson, Viaplay Group Radio och Bauer Media

Info för dig som vill vara med och tävla.

Radio använder sig av liknande mätsystem som TV där vi på minutnivå får underlag kring hur många lyssnare vi har. Det är ett faktiskt lyssnande och inte ett upplevt lyssnande.

  • Är ditt bidrag med och tävlar i Radiospotcupen under en omgång kommer minst 200 000 lyssnare höra din radiospot.
  • Tävlingsbidraget kommer att sändas nationellt i bästa sändningstid i:
    RIX FM, MIX Megapol, NRJ, STAR FM, Bandit Rock, Rockklassiker, Vinyl FM, Lugna Favoriter, Power Hit Radio, Feel Good Hits, Radio Nostalgi, Guldkanalen, Go Country m.fl.
  • Skulle ditt bidrag dessutom stå som vinnare i en omgång får du ytterligare ett införande under eftermiddagen. Grattis, din radiospot har nu nått minst 450 000 lyssnare under en och samma dag.
  • Det vinnande bidraget kommer att minst att nå hela 1 800 000 lyssnare.
  • Vinnaren får dessutom en radiospotkampanj i Viaplay Group Radio och Bauer Medias radiokanaler till ett totalt värde av 300 000 kr.

Anna Chrona
Anna Chrona
Communications Director
Bauer Media Sweden
Pontus Ekström
Pontus Ekström
Copy
KING
Josephine Wallin Ankarstrand
Josephine Wallin Ankarstrand
Senior Art Director
Nord DDB
Malin Wikerberg
Malin Wikerberg
Copywriter & Konceptstrateg
Garbergs Malmö
Lotta Westerberg
Lotta Westerberg
Brand activation manager
Svenska Spel
Regina Petterson
Regina Petterson
Sales Manager
Viaplay Group Radio
Markus Bjurman
Markus Bjurman
Creative Director
BBDO Nordics
Joakim Khoury
Joakim Khoury
Creative Director
ÅkestamHolst
Hanna Belander
Hanna Belander
Marknadschef
Nordax Bank