Bankomatlåten Euro Remix
Nkel Kommunikation
90-talet är tillbaka med mittbenor och baggy jeans. Något annat vi minns med värme(/fasa) är förstås Euro-musiken, med Sverige i händelsernas centrum. Euro råkar även vara den största resevalutan i Sverige och därför var det självklart att Bankomat skulle spela in sin egen låt i en högoktanig Euroversion – Bankomatlåten Euro Remix. Låten är en del i den större kampanjen “Mer resevaluta för pengarna” som gått i allt från tv till dagspress.På en marknad där en stor aktör (med dålig kurs) dominerar är Bankomat det folkliga alternativet som ger mer klirr i reskassan. Det ville vi dramatisera i det folkligaste av alla medier – radio – med den folkligaste av alla radioröster. Nämlingen Ulf Elfving. Vi tog fram en rad olika spottar från det fiktiva radioprogrammet “Sommar med Elfving”, som sprider kampanjen och på olika sätt lyfter fram att Bankomat ger mer resevaluta för pengarna.
Reklambyrå: Nkel Kommunikation
Kundansvarig projektledare: Ronny Forsberg
Operativ projektledare: Tina Tobiasson
Digital projektledare: Philip Forsberg
Art Director: Jonas Hage
Grafisk designer: Vilma
Copywriter: Björn Wigenius
Digital strateg: Anna Wildefjord
Webbdesign och front end-utvecklare: Max Karlström
Utvecklare: Felix Grahn
Mediastrateg: Calle Björfäll (Manolito)
Bankomat:
Marknadschef: Johan Nilsson
PR- & kommunikationsansvarig: Jenny Danielsson
Affärsutvecklare: Thomas Grimgård
Lejonbröder Ljudbyrå:
Projektledare & producent: Max Malmquist
Projektledare & producent: Joel Nyberg