Kampanjnamn
Lev lite mer grekiskt
Byrå
Fontana inhouse/ Streamline
Tävlingsbidrag
Beskrivning av spot
Vad händer när man släpper in Fontana i köket? Med humor och värme lyfter spoten de goda grekiska råvarorna och uppmuntrar lyssnaren att släppa in lite mer glädje och gemenskap i vardagen.Radiospoten är en del av konceptet "Lev lite mer grekiskt", där Fontana vill inspirera människor att leva efter det grekiska filosofiska levnadssättet Filoxenia – att göra plats vid bordet för någon du inte känner.Resultatet är en spot som inte bara talar om maten, utan får människor att längta efter att samlas runt god mat, både till vardags och till fest. Precis som i Grekland.
Arbetsgrupp
CMO: Corina PapadopoulouCD/AD: Olle TörsleffCopy: Frida VigströmProjektledning: Ida OlmDigital strateg: Franco OfiliProduktionsbolag: Streamline
Info
uppdragsgivare
Fontana
Spotlängd